НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
Любіть Україну, як сонце любіть. Як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радісну мить. Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву. Вишневу свою Україну,
Красу її, вічно живу і нову. І мову її солов'їну.
ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ
Патріотичне виховання
Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності — віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість, патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовного надбань суспільства
Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.
Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.
Патріотичне виховання
Кожне нове покоління людей живе і розвивається у певному національному середовищі, життя якого залежить від особливостей державного устрою країни. Зараз третє тисячоліття, складний суперечливий час, коли у багатьох людей зростає національна самосвідомість, інтерес та повага до національної культури, історії свого народу, мови. Тому, однією з важливих педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля. Концепція дошкільного виховання в Україні (1993), сповідуючи історичний підхід до патріотичного виховання дітей дошкільного віку, актуалізує його народознавчі, українознавчі напрями. На це орієнтують і сучасні програми дошкільного виховання. Державним стандартом дошкільної освіти є Базовий компонент дошкільної освіти. Його мета - забезпечення життєвої компетентності дитини, до змісту якої входить і поняття «бути громадянином своєї країни, патріотом свого народу». Національно-патріотичне виховання – одна із складових систем гармонійного розвитку дошкільника. Базисом національно-патріотичного виховання є певна сума знань окреслена державним стандартом дошкільної освіти в Україні. Діюча програма економічної і соціальної розбудови Української держави має блок завдань спрямованих на розвиток освіти і виховання підростаючого покоління. Одним із пріоритетних проявів цих завдань є створення певних передумов громадянської поведінки побудованих на засадах моралі. Виокремлюючи із системи освіти дошкільний вік, науковці розглядають його як період в якому закладаються основи національно-патріотичного виховання, формується національно-патріотична самосвідомість, громадянська відповідальність особистості дитини. Тому, наразі, національно-патріотичне виховання дітей дошкільного віку розглядається як пріоритетний напрямок освітньої діяльності. Актуальність питання національно-патріотичного виховання дошкільників обумовлюється тим, що формування громадянської позиції свідомого українця має полягати в активному обстоюванні традиційних для нашого менталітету чеснот: любові до рідної землі, товариськості, розумної достатності, цінності родинного життя, духовного повсякденного буття, уважного ставлення до людей. Саме з раннього дитинства, з перших років життя дитини починається плекання національної свідомості й самосвідомості, прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів.
Основними напрямами патріотичного виховання є:
- формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;
- краєзнавство;
- ознайомлення з явищами суспільного життя;
- формування знань про історію держави, державні символи;
- ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
- формування знань про людство.
Основними завданнями педагогів у роботі з національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку є:
- розширювати уявлення про місце кожної людини в соціальному середовищі, необхідність дотримання морально-етичних норм суспільства;
- формуватиу дітей позитивний образ Батьківщини та рідної домівки;
- виховувати любов і повагу до членів своєї родини, бажання піклуватися про них;
- формувати ціннісне ставлення до культури українського народу, його історичного минулого, мови, звичаїв, традицій;
- виховувати почуття власної гідності як представника українського народу;
- навчати дотримуватися культури поведінки у щоденній життєдіяльності;
- почуття власної гідності як представників свого народу;
- толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.
Для патріотичного виховання важливо правильно визначити віковий етап, на якому стає можливим активне формування у дітей патріотичних почуттів. Найсприятливішим для початку систематичного патріотичного виховання є середній дошкільний вік, коли особливо активізується інтерес дитини до соціального світу, суспільних явищ.
Цілеспрямоване патріотичне виховання повинно поєднувати любов до найближчих людей з формуванням такого ж ставлення і до певних феноменів суспільного буття. З цією метою факти життя країни, з якими ознайомлюють дошкільнят, ілюструють прикладами з діяльності близьких їм дорослих, батьків залучають до оцінки суспільних явищ, спільної участі з дітьми у громадських справах.
Вже у молодшій групі діти мають знати назву рідного міста (села), а в середній повинні мати певні уявлення про Батьківщину («Батьківщина — це місце, де людина народилась і живе, де народились і живуть її батьки. Вона така ж рідна для людини, як її батьки, тому й називається Батьківщиною. Наша Батьківщина — Україна»). Діти повинні знати, що люди, які мають спільну батьківщину, — це народ, а ті, що народилися і живуть в Україні — український народ. У народі з роду в рід передаються мова, пісні, повага до старших, любов до дітей і рідного дому. Програма передбачає формування у дітей уявлень про історію рідного міста (села), походження його назви і назв вулиць, географічні та історичні пам'ятки.
Радіодиктант національної єдності-2022
9 листопада, об 11:00 відбувся Радіодиктант національної єдності-2022.
Авторкою цьогорічного тексту є українська письменниця і режисерка Ірина Цілик, а читала його народна артистка Ада Роговцева. Педагогічний колектив ЗДО 272 долучився до всеукраїнського заходу.
День єднання—свято в Україні. Свято встановлено в Україні «З метою посилення консолідації українського суспільства, зміцнення його стійкості в умовах зростання гібридних загроз, інформаційно-пропагандистського, морально-психологічного тиску на суспільну свідомість…», згідно з Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо консолідації українського суспільства» від 14 лютого 2022 року №53/2022.
День вишиванки
Вишиванка – це наша національна гордість. Ще з сивої давнини відомо, що вишита сорочка є символом здоров’я та краси, оберегом щасливої долі та родової пам’яті. За традицією вишита сорочка передавалася з покоління в покоління, з роду в рід як родинна реліквія. Цей український оберіг пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів, глибину безмежної любові до Батьківщини.
Всесвітній день вишиванки
Патріотизм починається з любові до людини. Патріотизм починається з колиски.
Вихователі здійснюють національно-патріотичне виховання в процесі ознайомлення дітей з українськими народними казками.
"Український ярмарок"
Конкурс на кращу розробку освітніх та методичних заходів із національно-патріотичного виховання серед педагогів КЗ "ДНЗ №272"
- Кращими роботами визнанні: конспект заняття "Подорож казками" (вихователь Клименко М.О.);
- "Українська пісня-душа народу" (музичний керівник Грабарева О.А.)
- "Україна славиться різними майстрами" (сценарій розваги, музичний керівник Заблоцька Я.Л.).
- Семінар -практикум для вихователів "Рідна мова невичерпне джерело національно-патріотичного виховання дітей" (вихователь-методист Маренич А.П.).
Семінар за темою "Мистецька спадщина рідного краю як засіб національно-патріотичного виховання дошкільників"
Формування національно-патріотичних почуттів.
Національні символи України
Консультація для батьків "Національно-патріотичне виховання дошкільників"
Національно-патріотичне виховання дошкільників в умовах поліетнічного освітнього середовища
Виховання любові до міста Харкова
Любов до Вітчизни починається з любові до своєї Малої Батьківщини - місця, де людина народилася. Тому провідне завдання національно-патріотичного виховання дошкільників - ознайомлення малюків з рідним містом.
Мій район
Для миру, добра та любові
Наш Харків піднісся здавна.
Завжди трудовий, науковий,
Красивий, як втіха-весна.
Вячеслав Бабешко
Індустріальний район порівняно молодий район у м.Харкові, його народження можно віднести до історичних днів, коли в чистому полі, на південно-східній околиці м.Харкова почалось будівництво Харківського тракторного заводу, що поклало основу в формуванні району. У 1933-36 рр. були побудовані верстатобудівний та плитковий заводи, завод ім. Медведєва (“Поліграфмаш”), 9-й авторемонтний завод (теперешній ДП “Електроважмаш”). У 1932-34р.р. збудовані авіамістечко поблизу ст.”Рогань” та лікарське містечко. У 1930-31р.р. збудовані кінотеатр на 900 місць, стадіон тракторного заводу. У 1947 р. до числа діючих підприємств увійшов 8-й підшипниковий завод.В 70-х роках почалося формування Роганського промислового комплексу, яке продовжується і сьогодні.
- В нашому районі,
- Є і школи, і садочки.
- Ростуть діти, мов грибочки.
- Ще високі є будівлі,
- Парк, фонтан у нас чарівний!
- Я навколо подивлюся
- І всім серцем усміхнуся.
- Своїм районом пишаюся,
- Йому низько я вклоняюся!
Виховання любові до української мови
З метою виховання любові до української мови в групах закладу дошкільної освіти оформлені постійно діючі виставки дитячої книги, проводяться бесіди з дітьми за змістом творів укрїнських письменників.
"Леся Українка -співачка українського відродження"
У закладі дошкільної освіти вихователі знайомлять дітей з життям та творчістю Лесі Українки. Завдання – донести глибокий зміст віршів до слухачів, пройнятися ідеями співачки, показати красу поетичного твору.
«На зеленому горбочку…» На зеленому горбочку, у вишневому садочку, притулилася хатинка, мов маленькая дитинка. Стиха вийшла виглядати, чи не вийде її мати. І до білої хатинки, немов мати до дитинки, вийшло сонце, засвітило і хатинку звеселило. |
|
Коментарi