/Files/images/5524.png

Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти

  • Діяльність закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про дошкільний навчальний заклад, Статуту дошкільного навчального закладу.

Допускається побудова освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за кількома програмами. Це дозволяє повніше врахувати інтереси, бажання, потреби, нахили вихованців, потенційні можливості педагогів, запити батьків задля своєчасного цілісного розвитку особистості дошкільника.

Реалізація Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується освітніми програмами та навчально-методичною літературою, що затверджені (рекомендовані) Міністерством освіти і науки України та схвалені для використання в закладах дошкільної освіти комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОНУ (лист Міністерства освіти і науки України «Про Переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році»)

Освітні програми:

Комплексна освітня програма:

«Дитина», освітня програма для дітей від 2 до 7 років (наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О.) – Лист ІМЗО ВІД 14.07.2020 №22 1/12 –Г -572; Лист МОН від 23.07.2020 №1 /11 -4960 .

Парціальні програми:

  • «Ком’ютерна грамота для малят», схвалена комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, лист ІМЗО від 04.05.2018 №22.1/12-г-236 (Авт. О.В. Вейнер, В. В. Семизорова, О. М. Болотова)
  • «Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку», схвалена для використання в дошкільних навчальних закладах, Лист ІМЗО від 12.09.2019.№ 22.1/12-Г-46 (Авт. Гавриш Н, Пометун О.)
  • «Цікаві шашки», схвалена для використання в закладах дошкільної освіти комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково методичної ради Міністерства освіти і науки України (В. В. Семизорова, О. В. Романюк, П. П. Дульська)
  • «Скарбниця моралі», лист ІМЗО від 08.11.2019 № 22.1/12-Г-1054 (Авт. Лохвицька Л.В.)
  • «Шахи», схвалена для використання в закладах дошкільної освіти комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково - методичної ради Міністерства освіти і науки України, лист ІМЗО від 02.10.2020 № 22.1/12-Г-803 (Авт. В. В. Семизорова, Л.Ю., Пащенко, П. П. Дульська)

Регіональні парціальні програми:

  • Парціальна програма з музичної діяльності «Музично-поетичний фольклору національно-патріотичному вихованні дошкільників», затверджена науково-методичною радою КВНЗ «ХАНО», протокол №3 від 29.11.1918, (укладач: Грабарєва О.А.).
На основі Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція і обраних освітніх програм змісту освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді, з урахуванням актуальної суспільно-політичної, соціально-економічної, екологічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку, у 2023/2024 навчальному році пропонуються такі змістові напрями:
  • національно-патріотичне виховання;
  • економічне виховання;
  • формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми;
  • екологічне виховання;
  • формування основ здорового способу життя;
  • музичне вихованя.

Колектив закладу також може проектувати свою діяльність на новий навчальний рік з опорою на запропоновані вище орієнтири, або замінювати їх чи доповнювати більш актуальними для себе.

Ефективність освітнього процесу значною мірою залежить від дотримання розпорядку дня, раціонального поєднання і чергування в ньому різноманітних форм роботи з дітьми, доцільної організації рухового, санітарно-гігієнічного режимів та інших чинників. Можливість відходити від жорсткої регламентації в побудові розпорядку дня не дає право зловживати часом, відведеним на прогулянки, сон, харчування, ігри, на користь занять, що передбачені розпорядком дня у спеціально відведені години для організованої навчально-пізнавальної діяльності і гурткової роботи.

Складаючи розклад занять, необхідно враховувати гранично допустиме навчальне навантаження на дитину, що встановлено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446 "Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності". Також, слід дотримуватися домірних віку норм тривалості занять, передбачати раціональне чергування видів діяльності на кожному з них (розумова, рухова, практично-прикладна) та доцільне використання місць для проведення занять (зокрема, спортивної і музичної зали, студійних кімнат, ігрового, фізкультурного майданчика тощо).

Організована навчально-пізнавальна діяльність дітей у формі занять планується на першу половину дня. Допускається проведення деяких занять у другій половині дня. Це може стосуватися занять з фізичної культури, образотворчої діяльності тощо. Такий підхід дозволяє більш рівномірно розподілити інтелектуальні, психоемоційні й фізичні навантаження на дітей упродовж дня, ефективніше використати періоди максимально високої розумової активності й працездатності для засвоєння складнішого програмового матеріалу, підвищення продуктивності інтелектуальної діяльності.

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами у ЗДО №272
Перша молодша група (від 2 до 3 років) №9, №8 Друга молодша (від 3 до 4 років). № 1,4,6 Середня група
(від 4 до 5 років)
№5,10,11
Старша група
(від 5 до 6 років)
№ 2,3,7
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3
Ознайомлення із природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна та інша) 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2 - - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3 3
*Здоров’я та фізичний розвиток 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15
Додаткові освітні послуги за вибором батьків - 1 1 1
Максимальна кількість занять на тиждень 10 12 13 16
**Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 3 4,3 6,66

*Години, передбачені для фізкультурних занять (плавання), не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження дітей.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять - спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно санітарного законодавства.

Для дітей віком від 2 до 3 років проводяться заняття тривалістю до 10 хвилин.

Тривалість одного заняття:
  • у молодший групі - не більше 15 хвилин;
  • у середній - 20 хвилин;
  • у старшій - 25 хвилин. (під час дистанційної форми роботи проводяться зустрічі, тривалість яких 5-15 хв. відповідно до віку дітей

Тривалість перерви між заняттями має становити не менше 10 хвилин. Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Рекомендується поєднувати та чергувати їх із заняттями з музичного виховання та фізкультури. Фізичне виховання дітей містить: ранкову гімнастику; заняття фізичною культурою; рухливі ігри та ігри спортивного характеру; загартування; фізкультурні хвилинки під час занять, фізкультурні паузи між заняттями; фізкультурні комплекси під час денної прогулянки. Фізкультурні заняття для дошкільників проводяться 3 рази на тиждень. Форма та місце проведення занять рекомендує педагог в залежності від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів. У дні, коли немає занять з фізкультури, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

Зміст освітнього процесу визначається відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 років перед її вступом до школи.

"Кодекс безпечного освітнього середовища"

«Творчість відкриває в дитячій душі джерела добрих почуттів»

/Files/images/1703.jpg /Files/images/1704.jpg

Розвиток творчості дітей

/Files/images/6699.JPG /Files/images/6896.JPG
/Files/images/творчість.jpg /Files/images/творчість 2.jpg

Експериментально-дослідницька робота дітей

/Files/images/3788.JPG /Files/images/3792.JPG

Екскурсія до школи

/Files/images/7295.JPG
/Files/images/7316.JPG

Обдаровані діти

Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання...

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.