/Files/images/6301.gif

/Files/images/6302.jpg

Методична робота в КЗ «ДНЗ №272»

Удосконалення педагогічної майстерності –це передусім самоосвіта, особисті нашізусилля, спрямовані на підвищення власної культури праці і в першу чергу культури мислення. Без індивідуальної думки, бездопитливого погляду на власну працюнеможлива ніяка методична робота.

В.О. Сухомлинський

Методичний кабінет є центром методичної допомоги педагогічним працівникам та поширення психолого-педагогічних знань серед вихователів щодо розвитку, виховання та навчання дітей раннього, молодшого та старшого дошкільного віку. На допомогу педагогам створене необхідне методичне забезпечення відповідно до чинних програм, а саме: Освітньої програми для дітей від двох до семи років "Дитина". Відомо, що чим вищий рівень компетентності педагогів, тим успішніше розвивається дошкільна освіта. Це можливо за умови самоосвіти кожного педагога з проблем навчання і виховання, вироблення індивідуального стилю освітньої діяльності.

Методична робота в КЗ "ДНЗ №272"

у 2023/2024 навчальному році проводиться за основними напрямами:

Пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки (використання в практичній роботі з дітьми).
Вивчення передового педагогічного досвіду вихователів в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.

Методична тема закладу:

Забезпечення якісної дошкільної освіти шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція, розвитку національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості.

Пріоритетні завдання:

1. Оптимізувати роботу з ігрової діяльності як природнього ресурсу дитини для подолання стресів.

2. Продовжити роботу щодо збереження і зміцнення здоров’я дитини, забезпечення фізичного і психічного благополуччя відповідно до освітньго напряму «Особистість дитини» Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція, створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу; проведення просвітницької та профілактичної роботи з мінної безпеки.

3. Продовжувати формувати соціально-громадянську компетентність дітей дошкільного віку відповідно до освітньго напряму «Дитина в соціумі» Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція.

4. Здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей, зокрема й з особливими освітніми потребами та надання різних видів психолого-педагогічної підтримки дітям, батькам, педагогам.

Принципи методичної роботи:

  • педагогічна співпраця з вихователем;
  • робота в режимі довіри, доброзичливості;
  • творча атмосфера, стимулювання творчої активності;
  • принцип допоміжно – регульованого контролю;
  • надання вихователеві права вибору;
  • системність методичних заходів;
  • принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні;
  • щоденна допомога;
  • випереджувальний характер методичної роботи
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:

Колективні:

  • інструктивно-методичні наради;
  • педагогічні ради;
  • педагогічні читання;
  • теоретичні семінари;
  • семінари-практикуми;
  • колективні перегляди освітнього процесу
Групові:
  • робота творчої групи;
  • консультації

Індивідуальні:

  • самоосвіта;
  • взаємовідвідування;
  • робота над проблемними питаннями;
  • атестація

Для того, щоб вирішити складні завдання, що по­стають перед закладом дошкільної освіти, методичний кабінет ретельно вивчає педагогічний колектив - що є основою створення структури методичної роботи з педагогічними кадрами. Методична робота в нашому закладі дошкільної освіти є максимально гнучкою, а саме: сприяє розвит­ку творчості, ініціативи, підвищує якість освітнього процесу. Вирішення окреслених завдань здійснюється шляхом пошуку ново­го змісту, форм і методів роботи з педагогічним колективом.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі форми методичної роботи:

  • Cистема навчання елементам самоаналізу, самоконтролю, самокорекції.
  • Tеоретично - практичниі семінари.
  • Cемінари-практикуми.
  • Колективні перегляди занять.
  • Школа молодого вихователя.

/Files/images/7985.jpg

Консультації для вихователів вихователів:

  • «Безпека життєдіяльності дітей – важливий аспект навчально – виховного процесу»
  • «Особливості соціально – економічної освіти дошкільників»
  • «Інноваційні підходи в мовленнєвому розвитку дітей дошкільного віку»
  • «Сучасні методики навчання дошкільників елементів грамоти. Бліц – опитування «У країні грамоти».

Для музичних керівників:

  • «Інструментальне музикування з дошкільниками׃ методика і практика»
  • «Музично – пластична імпровізація як елемент розвитку в дітей навичок сприймання музики»

ПЛАН проведення Тижня безпеки дитини з 04.09.2023 по 08.09.2023

Мета Тижня безпеки дитини: формування основ здорового способу життя; закріплення у дітей уявлення про можливі небезпечні ситуації техногенного, природного та побутового характеру та відпрацювання стереотипів поведінки дошкільників під час виникнення надзвичайних ситуацій в умовах правового режиму воєнного стану;підвищення рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу; виховування відповідального ставлення до безпеки людини.

Завдання ТБД:

  1. Поглибити теоретичні знання та практичні навички вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я і життя.
  2. Підвищити ефективність освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя в умовах воєнного стану.
  3. Формувати у дітей безпечний стиль поведінки в екстремальних ситуаціях в умовах воєнного стану. Закріпити вміння дітей користуватися телефонами служб безпеки (101, 102, 103, 104), вивчити домашню адресу.
  4. Формувати навички елементарної першої домедичної допомоги, вміння надавати собі та ближньому першу допомогу (за БКДО).
  5. Продовжувати знайомити дітей з правилами поведінки під час повітряної тривоги, правилами пожежної та мінної безпеки, дорожнього руху, поведінки на вулиці, в укритті, вдома.
  6. Формувати у дошкільників основи здорового способу життя. Пропагувати здоровий спосіб життя серед батьків.
  7. Інтегрувати родинне і суспільне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.

Форми роботи з дітьми:

  • Розв'язування логічних завдань, аналіз небезпечних ситуацій;
  • Інтегровані та тематичні заняття;
  • Ігрова діяльність (руханки, рухливі ігри, дидактичні ігри);
  • Розваги, дозвілля тощо;
  • Бесіди (індивідуальні, колективні);
  • Читання художньої літератури;
  • Творча діяльність дітей (малювання, ліплення, аплікація, художня праця);
  • Психологічні тренінги;
  • Надання психолого–педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу;
  • Пошуково-дослідницька діяльність;
  • Моделювання ситуацій правильної поведінки у надзвичайних ситуаціях;
  • Перегляд відео, мультфільмів тощо.

ТЕМАТИКА ЗАХОДІВ ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ

План заходів щодо проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

№з/п Заходи Дата проведення Відповідальні
1. Заняття з елементами тренінгу для дітей старших дошкільних груп “Щасливе дитинство” 25.11.2022 практичний психолог
2. Консультація для батьків “Виховання без насильства” 28.11.2022 практичний психолог
3. Буклет “Життя без насильства” 29.11.2022 практичний психолог
4. Презентація “Види насильства” 30.11.2022 практичний психолог
5. Консультація для педагогів “Захистимо дитинство” 01.12.2022 практичний психолог
Консультація для педагогів «шляхи запобігання насильства в дитячому садку” 04.12.2022 Вихователь- методист
6. Профілактика “Наслідки домашнього насильства” для батьків та педагогів 02.12.2022 практичний психолог
7 «Зустріч з Попелюшкою» бесіда за ілюстраціями до казки «Попелюшка» 02.12.2022 Вихователі груп 5 та 6 року життя
8 Читання твору А. Барто «Окуляри» 03.12.2022 Вихователі груп 5 року життя
9 Бесіда за змістом казки «Кривенька качечка 03.12.2022 Вихователі груп 6 року життя
10 Дидактична гра «Допоможи сліпому» вирішення ситуаційних завдань. 03.12.2022 Вихователі груп 6 року життя
11. Дітям про насильство. Мультурок 05.12.2022 практичний психолог
12. Таємниці - серія відео для дітей щодо правил захисту себе від насильства 07.12.2022 практичний психолог
13 Всі члени родини, незалежно від віку і статі мають одинакові права 10.12.2022 Вихователі груп дошкільних груп року життя
9. Просвіта педагогів “Як розпізнати насилля над дитиною” 08.12.2022 практичний психолог
10. Просвітницько профілактична робота батьків “ Психологічне насильство” 09.12.2022 практичний психолог

Надання першої медичної допомоги

Старша медична сестра ЗДО №272 Світлана Вікторівна провела навчальне заняття для працівників закладу на тему: "Надання першої медичної допомоги". Своєчасне надання першої медичної допомоги часто рятує життя, але, ставши свідками нещасного випадку, багато людей припускаються помилок.Надання першої допомоги – це, насправді, ціла наука, тим більше на місці події, коли у тебе нема підручних засобів і лікаря, обладнання, а лише знання і руки. Потрібно знати, як вибрати правильне положення потерпілого, вміти при кровотечі зупинити кров. Ці елементарні заходи у перші хвилини після травми мають дуже велике значення для подальшого перебігу. Чим менша кровотеча – тим менша анемія, тим легше виходити з цього стану. Якщо правильно витягти хворого при ДТП з транспорту – буде менше травматизму та травматичного шоку. Ці всі нюанси дуже важливі, бо якщо люди їх знають, то зможуть до прибуття швидкої допомогти постраждалому

/Files/images/3736.jpg

Обдаровані діти

Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання...

/Files/images/5801.jpg

Національно-патріотичне виховання:

Дитина дошкільного віку спочатку повинна усвідомити себе членом сім’ї, невідокремленою частиною своєї малої Батьківщини, потім громадянином України, і тільки тоді жителем планети Земля. Шлях від близького до далекого складає основу національно-патріотичного виховання в КЗ "ДНЗ №272". Вихователі ураховують психологічні особливості сприйняття дошкільників, стежать за навантаженням інформацією, не допускають перевантаження. Дошкільників знайомляться з історією рідного краю, культурою, звичаями та традиціями українського народу.
/Files/images/Вихователі роблять.JPG /Files/images/5828.JPG

Правове виховання:

Мета: надати дітям елементарні правові знанння про права людини та дитини; навчити самостійно мислити, аналізувати, оцінювати різні ситуації, які характеризують порушення прав дитини.

/Files/photogallery/сова.gif Завдання:

  • познайомити дітей з їх правами і обов'язками, вчити пояснювати ці категорії та їх значення;
  • вчити перелічувати свої права, розуміти значення слів „Право",„Правило", „Честь", „Обов'язок";
  • вчити керуватися у своїй поведінці моральними нормами, знати межі дозволеної поведінки в суспільстві;
  • познайомити дітей з „Декларацією прав дитини" та „Конвенцією про права дитини";
  • виховувати почуття власної гідності, впевненість у своїх вчинках і у взаємовідносинах з однолітками та молодшими і старшими товаришами;
  • виховувати любов до близьких та до своєї Батьківщини;
  • вміти на практиці відтворювати отримані знання у різноманітних ситуаціях та вправах.

Ключові поняття виховання і навчання дітей:

  • Права людини.
  • Обов'язки людини
  • Правові норми.
/Files/images/6561.JPG /Files/images/6556.JPG

Економічне виховання:

Мета: показати дітяму доступній формі, що кожна людина має потреби, познайомити з різними видами ресурсів, розвивати уміння робити свій вибір. Підвести до розуміння поняття ринок та розвивати творчі здібності дитини, реалізуючи її бажання краще пізнати себе,бути підприємливим, ініціативним, вміти нестандартно мислити, висловлювати свою думку. виховувати бажання грати в бізнес.
Завдання:
  • Виховувати бажання використовувати набуті знання в практичній діяльності.
  • Прищепити інтерес до елементарних знань з економіки.
  • Дати елементарні знання про ринок та ринкові відносини, підприємницьку діяльність.
  • Вчити приймати економічні рішення.

Фізичне виховання:

Наш принцип- не зашкодь. Ми прагнемо:

  1. У процесі побудови освітнього процесу встановити рівномірне навантаження, не перевищувати тривалість занять.
  2. Забезпечити баланс різних рівнів і видів активності – розумової, фізичної, а також різноманітної дитячої діяльності, серед яких перевага віддається грі.
  3. Організувати інтегровані заняття.
  4. Здійснювати виховання оздоровчо-розвивальними засобами, інтегрованими з елементами навчання, орієнтуючись на конкретну особистість.
  5. Розвивати здатність дітей здійснювати власний вибір, що сприяє розвитку їх самостійності
  6. Об’єднувати дітей за рівнем фізичних можливостей, інтересами до рухової діяльності, інтересами до рухової діяльності певного спрямування ( хто любить стрибати, хто бігати (швидкість), а хто – більше постояти (воротар); фізичними здібностями.
  7. Під час проведення всіх видів діяльності максимально зосередити увагу на формуванні динамічного стереотипу або рефлексу правильної постави (голова піднята, підборіддя паралельно полу, живіт підтягнутий) і вихованню культури рухів (відпрацювати рефлекс симетричного положення рук, ніг відносно тулуба з напруженням м’язів).

"Використання музейної педагогіки у національно-патріотичному вихованні дошкільників"

/Files/images/1686 (1).JPG/Files/images/1692.JPG
/Files/images/1698.JPG/Files/images/1712.JPG
/Files/images/1696.JPG/Files/images/1702.JPG
Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.